Atrasta jauna vieta, kurā dzīvo apdraudētas vaboles


Kukaiņu pētniekiem šis gads sācies ar labām ziņām.

“Latvijas valsts mežu” vides eksperts Mārtiņš Kalniņš

Jēkabpils novada Ābeļu pagastā atradis sarkanos plakaņus.

Sarkanais plakanis ir īpaši aizsargājama vabole.

Šajā vietā sarkanais plakanis atrasts pirmo reizi.

Saimnieciskā darbība šajā vietā nav plānota.

Tāpēc vabolēm šajā vietā briesmas nedraud.

 

Latvijā vabole atrasta kopā apmēram 15 dažādās vietās.

Starp šīm vietām ir vairāk nekā 10 km.

Šoreiz zem koka mizas atrastas piecas vaboles.

Tik daudz sarkano plakaņu vienā vietā var atrast reti.

 

Mārtiņš Kalniņš skaidro:

“Šo sugu esmu atradis arī iepriekš.

Tomēr pētnieki zina tikai dažas sarkano plakanu dzīvesvietas.

Latvijā sarkanais plakanis ir ļoti apdraudēta suga.”

 

Parasti sarkanais plakanis dzīvo apšu mežos.

No oliņas par vaboli sarkanais plakanis aug divus gadus.

Sarkanais plakanis ēd:

  • koka daļas tieši zem mizas,
  • sēnes, kuras aug uz kokiem,
  • citu kukaiņu kāpurus.

Sarkanais plakanis kokiem nekaitē.

 

Latvijā sastopams arī asinssarkanais plakanis.

Asinssarkanais plakanis parasti dzīvo priežu mežos.

profils

izvēlne

Vizuālie iestatījumi
izvēlne
vizuālie iestatījumi

Krāsu uztvere

Teksta lielums