Pavasarī it viss uzplaukst.
Arī mežā zied dažādas savvaļas puķes.
Vispirms uzplaukst zilās vizbulītes.
Pēc tam zied baltie un dzeltenie vizbuļi.
Baltos un dzeltenos ziedus mežā var labi pamanīt.
Vides eksperte Vija Kreile stāsta par vizbuļu atšķirībām.
Zilās vizbulītes Latvijā sastopamas ļoti bieži.
Tās aug skuju koku, lapu koku un jauktos mežos.
Zilās vizbulītes aug arī upju krastos un krūmainās vietās.
Zilās vizbulītes var augt pa vienai.
Taču biežāk tās aug kopā un noklāj plašus laukumus.
Zilo vizbulīšu kātiem ir sīki matiņi.
To lapas ir tumši zaļas un sastāv no trim daļām.
Baltajiem vizbuļiem uz kāta parasti ir tikai viens zieds.
Vizbuļu lapas sastāv no trim atsevišķām daļām.
Lapu kātiņi turas pie zieda kāta.
Baltie vizbuļi aug lapu koku un jauktos mežos.
Baltie vizbuļi var augt arī meža malā, krūmainās vietās un pļavās.
Dzeltenajiem vizbuļiem bieži ir divi vai pat trīs ziedi.
Tie ir koši dzeltenā krāsā.
Vizbuļu lapas aug cieši pie kāta un tuvu ziedam.
Dzeltenie vizbuļi ir sastopami reti.
Tie aug mitrās vietās:
- pie upēm;
- pauguru nogāzēs.
Dzeltenie vizbuļi parasti aug pa vienam.
Dažreiz baltie un dzeltenie vizbuļi krustojas.
Tādus vizbuļus sauc par vidējiem vizbuļiem.
Tiem ir gaiši dzelteni ziedi.
Vizbuļi krustojas ļoti reti.
Līdz šim vidējie vizbuļi atrasti dažās vietās Vidzemē.